Тема проекту: "Геометрія тривимірного простору".
Напрямки
вивчення і дослідження (за блоками):
1.Аксіоми стереометрії та
їх наслідки.
2.Паралельність
прямих і площин у просторі. Многогранники та їх перерізи.
3.Перпендикулярність
прямих та площин. Ортогональне проектування.
Тип проекту:
навчально-дослідницький,
інтегрований, партнерський.
Термін виконання: довготривалий.
Учасники проекту:
учні 10 і 9 класів;
вчитель математики Хміль О. Б., вчитель інформаційних технологій та математики- Сімченко С.О., вчитель програмування та математики - Антоняк І.С.
Мотивація:
Обрані напрямки теми
проекту - є фундаментом науки стереометрії - геометрії тривимірного
простору, "граматики" архітекторів, інженерів-конструкторів та усіх
фахівців, що використовують геометричні форми. Глибокі, міцні знання з
даної теми і добре розвинута просторова уява, дають можливість учням якісно
засвоювати наступні розділи стереометрії в 11 класі; вивчати її поглиблено;
здати успішно ЗНО ; отримати відповідну життєву математичну
компетентність.
І саме, інтегрованість
математики з ІКТ та програмуванням; використання дистанційного навчання;
інтернет-джерел: сайтів, блогів, онлайн-тестів; створення
конспектів-презентацій; алгоритмів розв’язування задач та використання відповідного
програмного забезпечення(SMART- Notebook) - розширюють навчальний простір
учнів, а, отже, позитивно впливають на підвищення пізнавальних та стрижневих
інтересів до даної теми, предмету і навчання вцілому.
Мета та очікувальні
результати проекту:
1.Сформувати глибокі і міцні теоретичні знання та
практичні вміння з даної теми, розширити їх, за
допомогою поглибленого вивчення класичних
методів математики та дослідження, методами
ІКТ і програмування.
2.Закріпити формування понять і розвинути просторову
уяву, розширюючи навчальний простір, через використання можливостей ІКТ,
зокрема, SMART- дошки; а також демонстрації їх зв`язку з
практичною діяльністю людини, зокрема архітектурою, будівництвом, мистецтвом.
3.Виробити вміння займатися дослідницькою
діяльністю, та поглиблювати знання, за допомогою опрацювання учнями додаткових
джерел інформації; творчої роботи над індивідуальними завданнями.
4. Практично застосувати їх до розв'язування
задач.
5.Розвивати інтелектуальні здібності учнів, культуру математичного мовлення, атмосферу співробітництва.
6.Підвищити пізнавальні та стрижневі інтереси до даної теми, стереометрії і навчання вцілому, за допомогою дослідження основних етапів розвитку геометрії та практичної геометрії стародавнього світу, а також використання геометрії в архітектурі.
7.Використати отриманий досвід опрацювання даної теми та розв`язування задач для підготовки учнів до ЗНО.
8. Виховувати патріота української держави.
9.Учасникам створити, за відповідними напрямками теми проекту, підсумкові мультимедійні конспекти -презентації з теоретичного і практичного матеріалів, для використання їх, як навчальних посібників; електронний "банк задач"; програми алгоритмів розв`язку задач; "продукт" побудови перерізів многогранників на SMART- дошці і на ватмані; підготувати звіти-презентації, за індивідуальними завданнями, про історію дослідження основних етапів розвитку геометрії та практичної геометрії стародавнього світу; про застосування геометрії в архітектурі.
10.Розробити, за допомогою інтерактивного
додатку "Response" у програмі "Notebook", тести, для
перевірки теоретичних і практичних вмінь учнів.
11.Створити робочі папки з обміну
інформації “Учитель – учень” на “Google-сервісі.
Етапи реалізації проекту
1.Учні дізналися:
1.На початку
навчального року учням 10 класу, що навчаються за математичним профілем, а
також учням 9 класу, які відвідують факультатив з математики і
програмування, пропонується робота над даним проектом; формулюється і
мотивується його тема і мета.
2.Повідомляється, що
вивчення і дослідження даної теми ведеться послідовно, за відповідними
трьома напрямками (блоками), згідно чинної програми з
геометрії (10 клас, профільний рівень) для загальноосвітніх навчальних
закладів.
3.Наголошується, що
позавершенню вивчення і дослідження кожного напрямку (блоку), проводяться
інтегровані уроки-консультації з математики, ІКТ та програмування, на яких учні
презентують проміжні результати на даному етапі роботи, за типовими та
індивідуальними завданнями; обмінюються здобутими досвідом; отримують
консультації від учителів; здають відповідні індивідуальні та типові завдання;
тестуються за теоретичними питаннями даних блоків; оцінюються, за завчасно
встановленими критеріями.
4. Кінцеві результати роботи над проектом представляються на підсумковому уроці-семінарі у вигляді:
розв`язування усних і пиьмових вправ (за опрацьованим теоретичним матеріалом); відповідних звітів та їх презентацій за індивідуальними завданнями; мультимедійних презентацій-конспектів (за теоретичними і практичними темами); електронного "банку задач"; програм алгоритмів розв`язку задач; "продукту" на SMART- дошці і ватмані.
Учні отримують підсумкову оцінку за урок-семінар за завчасно
встановленими критеріями.
2.Учні отримали:
1) Перелік інтегрованих індивідуальних завдань, згідно яких учні об`єднуються
у три динамічні групи,
терміни їх здачі:
https://drive.google.com/open?id=1k1uDv-Q_wi92-RCicDFcRo-FheMepoTQ
Група1
"Класична математика у тривимірному
просторі"
Група2
"Математика у SMART-технологіях"
Група3
"Математика у середовищі програмування"
2)Перелік теоретичних питань, якими повинні володіти учні, за напрямками проекту (темами блоків):
Теоретичні питання до блоку 1
Теоретичні питання до блоку 2
Теоретичні питання до блоку 3
3)Перелік типових завдань, за напрямками проекту,терміни їх здачі:
Типові вправи до блоку 1
https://drive.google.com/open?id=1db_4MP2I0S675RiSkk1zRCjdzfWt61Zl
Типові вправи до блоку 2
Типові вправи до блоку 3
Завдання до теми "Перпендикулярність прямих і площин"(до к.р.)
4)Перелік джерел та ресурсів інтернету
1. Геометрія: підр. для 10 кл., проф. рівень/ Г.П. Бевз, В.Г. Бевз, Н.Г. Владімірова,- К.:Генеза, 2010.
2. Геометрія 10 клас. Профільний рівень. Розробки уроків. / Т.Л. Корнієнко, В.І. Фіготіна, - Х.: Видавництво "Ранок", 2011.
3. Презентація "Побудова перерізів многогранників". / І.Я. Пукач, Рудківська СЗШ І-ІІІ ст.
4.1. Презентація "Аксіоми стереометрії та деякі наслідки з них". / О.Б. Хміль, Рудківська СЗШ І-ІІІ ст.
4.2. Презентація "Розв'язування задач за допомогою аксіом стереометрії та їх наслідків". / О.Б. Хміль, Рудківська СЗШ І-ІІІ ст.
5. Презентація "Перерізи" Геометрія 11 клас. / І.Я. Пукач, Рудківська СЗШ І-ІІІ ст.
6. LV тест.
http://lv.testportal.gov.ua:8080/
7. Важливі розділи шкільного курсу математики. / Б.Г. Орач, - Л.: Манускрипт, 2011.
8. Методика застосування технології SMART Board у навчальному процесі: навчальний посібник / Г.Ф. Бонч-Бруєвич, В.О. Абрамов, Т.І. Косенко. - К. : КМПУ ім. Б.Д.Грінченка, 2007.
9.Інноваційні інформаційно-комунікаційні технології навчання математики / В.В. Корольський, Т.Г. Крамаренко, С.О. Семеріков, С.В. Шокалюк. - Кривий Ріг, 2009.
http://lv.testportal.gov.ua:8080/
7. Важливі розділи шкільного курсу математики. / Б.Г. Орач, - Л.: Манускрипт, 2011.
8. Методика застосування технології SMART Board у навчальному процесі: навчальний посібник / Г.Ф. Бонч-Бруєвич, В.О. Абрамов, Т.І. Косенко. - К. : КМПУ ім. Б.Д.Грінченка, 2007.
9.Інноваційні інформаційно-комунікаційні технології навчання математики / В.В. Корольський, Т.Г. Крамаренко, С.О. Семеріков, С.В. Шокалюк. - Кривий Ріг, 2009.
Немає коментарів:
Дописати коментар