Інтегрований проект з математики, ІКТ, програмування (9-10 клас)

  

Тема проекту: "Геометрія тривимірного простору".

 

Напрямки  вивчення і дослідження (за блоками):

1.Аксіоми стереометрії та їх наслідки.

2.Паралельність прямих і площин у просторі. Многогранники та їх перерізи.

3.Перпендикулярність прямих та площин. Ортогональне проектування.


Тип проекту:      

навчально-дослідницький, інтегрований, партнерський.

 


Термін виконання:  довготривалий.

 

Учасники проекту: 

      
 учні 10 і 9 класів; 
вчитель математики Хміль О. Б., вчитель інформаційних  технологій та математики- Сімченко  С.О., вчитель програмування та математики - Антоняк І.С.


Мотивація:      


Обрані напрямки теми проекту - є фундаментом науки стереометрії  - геометрії тривимірного простору, "граматики" архітекторів, інженерів-конструкторів та усіх фахівців, що використовують геометричні форми. Глибокі, міцні знання з даної теми і добре розвинута просторова уява, дають можливість учням якісно засвоювати наступні розділи стереометрії в 11 класі; вивчати її поглиблено; здати успішно ЗНО ; отримати відповідну життєву математичну компетентність. 

І саме, інтегрованість математики з ІКТ та програмуванням; використання дистанційного навчання; інтернет-джерел: сайтів, блогів, онлайн-тестів; створення конспектів-презентацій; алгоритмів розв’язування задач та використання відповідного програмного забезпечення(SMART- Notebook) - розширюють навчальний простір учнів, а, отже, позитивно впливають на підвищення пізнавальних та стрижневих інтересів до даної теми, предмету і навчання вцілому.

 

Мета та очікувальні 

результати проекту: 


1.Сформувати глибокі і міцні теоретичні знання та 

практичні вміння з даної теми, розширити  їх, за 

допомогою поглибленого вивчення класичних 

методів математики та дослідження, методами 

ІКТ і програмування. 

2.Закріпити формування понять і розвинути просторову уяву, розширюючи навчальний простір, через  використання можливостей ІКТ, зокрема, SMART- дошки; а також демонстрації  їх зв`язку з  практичною діяльністю людини, зокрема архітектурою, будівництвом, мистецтвом.

3.Виробити вміння займатися дослідницькою діяльністю, та поглиблювати знання, за допомогою опрацювання учнями додаткових джерел інформації; творчої роботи над індивідуальними завданнями.

4. Практично застосувати їх до розв'язування задач.

5.Розвивати інтелектуальні здібності учнів, культуру математичного мовлення, атмосферу співробітництва.

6.Підвищити пізнавальні та стрижневі інтереси до даної теми, стереометрії і навчання вцілому, за допомогою дослідження основних етапів розвитку геометрії та  практичної геометрії стародавнього світу, а також використання геометрії в архітектурі.

              7.Використати отриманий досвід опрацювання даної теми та розв`язування задач для підготовки учнів до ЗНО.
             8. Виховувати патріота української держави.

9.Учасникам створити, за відповідними напрямками теми проекту, підсумкові мультимедійні конспекти -презентації з теоретичного і практичного матеріалів,   для використання їх, як навчальних посібників; електронний "банк задач"; програми алгоритмів розв`язку задач; "продукт" побудови перерізів многогранників на  SMART- дошці і на ватмані; підготувати звіти-презентації,  за індивідуальними завданнями, про історію дослідження основних етапів розвитку геометрії та  практичної геометрії стародавнього світу; про застосування геометрії в архітектурі.

10.Розробити, за допомогою інтерактивного додатку "Response" у програмі "Notebook", тести, для перевірки теоретичних і практичних вмінь учнів.


11.Створити робочі папки з обміну інформації “Учитель – учень” на “Google-сервісі.


Етапи реалізації проекту

 

1.Учні дізналися:


1.На початку навчального року учням 10 класу, що навчаються за математичним профілем, а також учням 9 класу, які відвідують факультатив з математики і програмування, пропонується робота над даним проектом; формулюється  і мотивується його тема і мета.

2.Повідомляється, що вивчення і дослідження даної теми ведеться послідовно, за відповідними трьома напрямками  (блоками), згідно  чинної програми з геометрії (10 клас, профільний рівень) для загальноосвітніх навчальних закладів.

3.Наголошується, що позавершенню вивчення і дослідження кожного напрямку (блоку), проводяться інтегровані уроки-консультації з математики, ІКТ та програмування, на яких учні презентують проміжні результати на даному етапі роботи, за типовими  та індивідуальними завданнями; обмінюються здобутими досвідом; отримують консультації від учителів; здають відповідні індивідуальні та типові завдання; тестуються за теоретичними питаннями  даних блоків; оцінюються, за завчасно встановленими  критеріями.

4. Кінцеві результати роботи над проектом представляються на підсумковому уроці-семінарі у вигляді: 

розв`язування усних і пиьмових вправ (за опрацьованим теоретичним матеріалом); відповідних звітів та їх презентацій за індивідуальними завданнями; мультимедійних презентацій-конспектів (за теоретичними і практичними темами);   електронного "банку задач"; програм алгоритмів розв`язку задач; "продукту" на  SMART- дошці і ватмані.

 Учні отримують підсумкову оцінку за урок-семінар за завчасно встановленими критеріями.



2.Учні отримали:


1) Перелік інтегрованих індивідуальних завдань, згідно яких учні об`єднуються

 у три динамічні групи, 

     терміни їх здачі:

https://drive.google.com/open?id=1k1uDv-Q_wi92-RCicDFcRo-FheMepoTQ

Група1

"Класична математика у тривимірному

 просторі"



Група2

"Математика у SMART-технологіях"


Група3

"Математика у середовищі програмування"


2)Перелік теоретичних питань, якими повинні володіти учні,  за напрямками проекту (темами блоків):

Теоретичні питання до блоку 1

Теоретичні питання до блоку 2

Теоретичні питання до блоку 3


3)Перелік типових завдань, за напрямками проекту,терміни їх здачі:


Типові вправи до блоку 1 

https://drive.google.com/open?id=1db_4MP2I0S675RiSkk1zRCjdzfWt61Zl             

Типові вправи до блоку 2

Типові вправи до блоку 3

Завдання до теми "Перпендикулярність прямих і площин"(до к.р.)

4)Перелік джерел та ресурсів інтернету


1. Геометрія: підр. для 10 кл., проф. рівень/ Г.П. Бевз, В.Г. Бевз, Н.Г. Владімірова,- К.:Генеза, 2010.
2. Геометрія 10 клас. Профільний рівень. Розробки уроків. / Т.Л. Корнієнко, В.І. Фіготіна, - Х.: Видавництво "Ранок", 2011.
3. Презентація "Побудова перерізів многогранників". / І.Я. Пукач, Рудківська СЗШ І-ІІІ ст.

4.1. Презентація "Аксіоми стереометрії та деякі наслідки з них". / О.Б. Хміль, Рудківська СЗШ І-ІІІ ст.
4.2. Презентація "Розв'язування задач за допомогою аксіом стереометрії та їх наслідків". / О.Б. Хміль, Рудківська СЗШ І-ІІІ ст.

5. Презентація "Перерізи" Геометрія 11 клас. / І.Я. Пукач, Рудківська СЗШ І-ІІІ ст. 

6. LV тест.
http://lv.testportal.gov.ua:8080/

7. Важливі розділи шкільного курсу математики. / Б.Г. Орач, - Л.: Манускрипт, 2011.
8. Методика застосування технології SMART Board у навчальному процесі: навчальний посібник / Г.Ф. Бонч-Бруєвич, В.О. Абрамов, Т.І. Косенко. - К. : КМПУ ім. Б.Д.Грінченка, 2007.
9.Інноваційні інформаційно-комунікаційні технології навчання математики / В.В. Корольський, Т.Г. Крамаренко, С.О. Семеріков, С.В. Шокалюк. - Кривий Ріг, 2009.


5)Перелік тем уроків-консультацій:


1.Інтегрований урок-консультація з теми "Аксіоми стереометрії та їх наслідки".


2.Інтегрований урок-консультація з теми "Паралельність прямих і площин у просторі. Многогранники та їх перерізи".


3.Інтегрований урок-консультація з теми "Перпендикулярність прямих та площин. Ортогональне проектування".





6)Перелік питань, які виносяться на урок- семінар.

                                                                                            


3.Результати пректу (учні підготували):


1.Мультимедійні презентації-конспекти.















Немає коментарів:

Дописати коментар